23 Şubat 2013

Balıkçı emice.

Bugüne kadar anasının gözü gibi hep bir şeyler merak ettim ama bunu bir türlü çözemedim, merakımı gideremedim. 
Filmlerde olan balıkçı amcalar
Allah aşkına filmlerdeki balıkçı amcalar vardır hani, böyle sen denize melül melül bakarken yanına yaklaşır "Oğlum derdini söylemeyen derman bulamazmış anlat bakalım" der. Sonra sen anlatırsın, amcayla karşılıklı biralar içersin, o biralar hep gazeteye sarılı olur. Sen amcaya bir söylersin ama amca sana bin söyler, hep böyle akıllı cevaplar verir. Araya dizeler, sözler, özdeyişler sıkıştırır. Hep bir özgeçmişi vardır amcanın, olaylı biten bir ilişkisi ya da ölmüş karısı/oğlu/kızı olur. Bir tane popo kadar teknesi vardır, sanki amca hep bu iş için yaratılmıştır. Sana akıl verir, sonra sen amcanın yanından ayrılırken yepyeni kararlar almış, "Ortalığın ağzına sıçmaya geliyorum!!" gibi bir ruh haline girersin. Sen teşekkür edip oradan ayrılırken amca sana arkadan gülümseyen gözlerle bakar, "Nasıl da güzel söyledim bee, ben bi şişe daha açayım" der ve iletişim biter. O amca hep oradadır ama sen oraya bir kez gidersin. Bazı filmlerde tabiki amcayı psikolog belleyip her allahın günü yanına giden olur ama genelde bir kere gidilir, süper kararlar alınır ve sevgiliyle konuşulur. 
Karataş'taki balıkçı amcalar
Küçük kuzenim tutturdu, "Hadi balık tutalım!" diye, dayımlar da kıramadı bizi ve 4 5 gibi denize geldik. Kuzenim koşa koşa gitti, taşların üzerine oturdu ben de onu bir güzel takip ettim, geçtim yanına kuruldum. Tam yanımızda da balıkçı bir amca var. Tipine bakıyorum şöyle, valla da filmlerdeki amcalar gibi duruyor, bilmiş bir duruşu var, gözleri hafif kısık, suratı biraz çökmüş ama dimdik ayakta pozu veriyor tuttuğu balıklarla. 
E ben de manyağım ya, "Hadi lan el mi yaman bey mi yaman, bakim bu amca nasıl bir amca, filmler gerçek oluyor mu?" dedim ve birden amcanın yanına yaklaşıp "Çok derdim var çook!" dedim en içten halimle.
Şimdi amcadan böyle "Üzülme oğlum, hayat kısa, ömür kısa yeter ki mutlu ol, aşık ol" falan demesini bekliyorum ama amcada tık yok. Vallaha dayanamadım, bir daha denedim ama daha yüksek bir sesle. "Çok derdim var çoook!!!" Amca beni duydu ve bana döndü! Gözlerimi kapadım kendimi hazırladım amcanın bilmiş laflarına. içimden de nasıl güzel şeyler geçiriyorum, "Bu amcadan sonra hayatın daha değerli olduğunu anladım" falan diyeceğim diye düşünüyorum.
Amca bana dönünce şöyle bir 15 saniye kadar bana baktı ve;
- Oğlum çeneni kapat balıkları kaçırıyorsun, dedi.
O an anladım,
Bütün filmler, diziler hepsi yalan,
Ya da bu amca imalat hatası.

Not: Başlık alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder