14 Şubat 2016

Bitmeyen Çilem: 14 Şubat Laneti!

Zamanında Valentine isimli bir papaz ve onun çok yakın 'kanki'si, hükümdarın sözünü dinlemeyip insanları evlendirmeye devam etmişler deee, Valentine hapishaneye atılmış daaa, yanına Julia isimli güzel mi güzel kör bir kız gelmiş deee, kızın gözleri bizim Valentine'in yanında görmeye başlamış daaa! Gözlerinin görmeye başladığı gün ve Valentine'in ölüm günü 14 Şubat'a denk geliyormuş daaa, bilmem ne deee! Ne kadar dokunaklı. İçim sıkıldı vallahi.
14 Şubat'ın gelişi her sene dünyada 'Sevgililer Günü' olarak kutlanırken, bende ve geneli yalnızlardan oluşan çevremde 'yeni küfür kombinasyonları üretme günü' olarak kutlanıyor.
Vay başıma gelenler!
Kıskançlık mı dersiniz, imrenmek mi; bilemeyeceğim. Ama 14 Şubat'ı güzel geçiren insanları hiiiiç sevmiyorum!
"14 Şubatlarım" ya da "Genç Tolga'nın Acıları" diye kitap çıkarsam, 'trajedi' türü altında film olarak çekme teklifi gelir, eminim.
Eskilere doğru ilerleyelim. Aklımın ermeye başladığı zamanlarda, ergen olarak yaşadığım ilk 14 Şubat'ta Muazzez Ersoy'un torunu tarafından terk edildiğimi söylemek istiyorum. Kendisi bana, sevgiliyken "Mükemmel bir enerjin var, iyi ki varsın kanka yaa! Kanka olalım biz." dediğinde suratımın aldığı şeklin Yetenek Sizsiniz'deki "Sevdiğim kız bana 'abi' deyinceee!" diyen Bilal'in aynısı olduğunu anlamışsınızdır bence!
Bir diğer 14 Şubat'ta kız arkadaşımla sinemada neyime güvendiğimi bilmediğim bir şekilde korku filmine gittiğimi, ancak on altıncı dakikadan sonra kızla el ele tutuşmak yerine korkudan beyaz renge dönüşüp filmin neredeyse hepsini koltuğun altında izlediğimi, kız bana haykırarak güldüğü için salondan şikayet geldiğini ve en sonunda atıldığımızı da belirtmek istiyorum. Böyle bir ilişki de yürümez malumunuz!
Ya da bir başka 14 Şubat'ta annemden aldığım haftalıkla her gün tavuk döner yediğimi, malum gün geldiğinde parasız kaldığımı, aklıma çiçek almayı unuttuğum geldiğindeyse Özal'daki yaşlı, gariban ancak her şeyin farkında olan psikopat teyzenin bana özel 'zam' yaptığını ve benim insanlardan birer lira toplayarak çiçek aldığımı da söylemek istiyorum. O çiçeği sevgilimin görmemesi de ayrı tabi.
Bu kadar şey yaşamışken kimse bana bu günün Sevgililer Günü olduğunu iddia edemez! Bunun neresi Sevgililer Günü yahu? Delirtmeyin beni!
Yazmazsam olmaz, büyümez çiçekleriiiim!
Ne yalan söyleyeyim, 14 Şubat'ta yalnız olmasaydım bu yazının gidişatı farklı olabilirdi. İnsanların birbirlerine yaptıkları sevgi gösterilerini kötülemek yerine, ben de onlara uyabilirdim. Ancak, anlayacağınız üzere dipteyim, sondayım, depresyondayım ve yalnızım!
Bu yıl da Rezzan Kirazvari yaptığım gözlemlerle sizlere 'Sevgililer Günü Gerçekleri'ni anlatmak istiyorum:
-Yeni moda mı anlayamadım ancak bugün sokaklar kalpli balon kaynıyordu! Kusura bakmayın beyler, ancak çok sevgili nenem onları en fazla 3 saat evinde tutar. Sonra "zibil" diyip atar! Balon, balon olalı böyle zülum görmedi.
-Mekanların 'sevgililer gününe özel fiyat'larını gördükçe ağladım, hatta şükrettim! Bir Adanalı olarak kişi başı o kadar para vereceğime en kral kebapçıya gider, ortaya lahmacun bile söyler, mezeleri üç kere tekrarlatırım be! Yalnızlık insana neler söyletiyor, içimdeki Adanalı; içimdeki romantizmi soğan kokusuyla öldürüyor yahu.
-'Sevgililer Günü'nü en kolay nasıl atlatırız?' diye düşünen beyleri de sosyal medya mahvetti! Eskiden olsa, beş liraya kalpli kutu alıp, içine yirmi beş kuruşluk on tane Petito doldurur, bir de kalpli zarfa Cemal Süreya şiirleri koyduk mu, oldu da bitti maşallah! Ancak kim yaydı bilmiyorum ama artık kızlar bunu yemiyor, sil bu hediyeyi aklından sil!
-Bir de sokakta gördüğün çiftler var. "Olan vaar olmayan vaaar, kıskanırlaar!" demek istediğin; ahtapot gibi sarılan, çocuklar gibi şen, mutlu, hatta fazla mutlu, baya baya mutlu... Hah, bakma onlara, çevir kafanı çevir!
Hepimizin Sevgililer Günü kutlu olsun. Yalnızların, başı bağlıların ya da 'ilişki var gibi' olanların da. Yalnızlar için diyeceğim tek şeyse 'Çare Yıldız Tilbe'. Reklamıyla duygularımıza tercüman oldu vallahi.

4 yorum:

  1. Nasıl yalnız ya???!?!?!?
    Yanlış mı anladım diye tekrar okudum.Nayır,nolamaz!!!!

    YanıtlaSil
  2. korku filmi :))) ama kızın ki biraz ayılık olmuş sanki azıcık empati :P
    zibil ney ne diye kullanıyor nenen merak ettim. sosyal medya bitirdi bizleri artık herkesler farklı olsunda dostlarımın gözüne sokayım derdinde :)

    YanıtlaSil
  3. O Valentin var ya o Valentin... Boyu busu... Neyse boşver sen onu. Hakkaten zibil ne?

    YanıtlaSil
  4. Zibil, Adana'da 'çöp' demek yahu

    YanıtlaSil